ימי הקורונה הבריחו אצל חלקינו הרגלים מטיבים ו'רוטינה' בריאה. מפגשים עם תלמידים ותלמידות שמעידים על עצמם שעשו "כלום" בתקופה האחרונה הביאו אותי לכתוב את הפוסט הבא, על איך להתחיל ולהניע לכיוון שיגרה בריאה ולתחזק אותה היטב.

השלב הראשון הוא 'כוח הדימיון', נדמיין את עצמנו במקום שבו היינו רוצים להיות חודש או שלושה חודשים או שנה מהיום. אצל כל אחד ואחת המטרות שונות- אכילה בריאה ומסודרת, תרגול יוגה ביתי ויציב, ישיבה קבועה למדיטציה או ניהול יומן הכרת תודה עקבי. אפשר להשתמש בדמיון שלנו ולראות את עצמינו ישובים עם גב ארוך על שרפרף מדיטציה קטן או עם עור פנים נקי וזוהר, פחות עייפות וחיוך על השפתיים בזכות תזונה מיטיבה. אפשר לדמיין את עצמינו בתוך תנוחת יוגה שמאד רוצים כבר להצליח או לדמיין את החיים שלנו מתגלגלים בדיוק למקומות הנכונים בזכות אופטימיות ותחושת ידיעה עמוקה. השתמשו בדימיון ותבראו לעצמכם מציאות.

ואם כבר מציאות אז בחזרה למציאות, כי יש עבודה ומטלות וילדים על הראש, והרבה עניינים שמוציאים מהשגרה ויקום קורס. כך שבשלב השני נחזור לסדר היום בפועל, למחויבויות ולבלת"מים וננסה ל'דלג בין הטיפות'. איך? יצירתיות. יצירתיות, כפי שלמדתי אותה מד"ר אייל דורון היא לשאול את עצמי "מה הבעיה שלי?" ואז למצוא כמה דרכים לפתרון. אני מודה, לאורך שנים ולפני הקורונה הלו"ז שלי היה כזה שאת היוגה שלי הייתי מתרגלת בצהריים. אבל, מאז שלארי נמאס משנצ"ים ויש יותר פעילות במהלך היום בבית, התחלתי לתרגל מוקדם בבוקר כשעוד כולם ישנים. זו הייתה הבעיה שלי ומצאתי לה פתרון כשהחלטתי להיות גמישה עם השינויים בחיי.

השלב השלישי שהשכלתי ללמוד מהחוקרת יעל פולק- חלק הוא לקבע את ה"רוטינה" וליצור שיגרה טובה. אפשר לעשות זאת על ידי צריכת ההרגל החדש ב"מנות קטנות"! כלומר, 10 דקות בבוקר, 10 דקות בערב או 10 דקות בזמן שהילד עסוק הן 10 דקות מצוינות לעשות משהו! יוגה מדיטציה או חיתוך סלט מרענן, או כמו שד"ר גיל זולברג תמיד אומר- עדיף להתקלח כל יום במשך 5 דקות מאשר מקלחת של שעה פעם בשבוע. מחקרים מראים שפעילות במנות קטנות מאפשרת להטמיע הרגלים חדשים ולתחזק אותם.

עוד דבר שעשוי לקבע את ההרגל נקרא "צימוד", כלומר האפשרות להצמיד את ההרגל החדש להרגל ישן וקבוע, כמו למשל כשהתחלתי לכתוב יומן הכרת תודה, את היומן אני כותבת מידי לילה לפני השינה. כשדמיינתי את עצמי עושה את הטקס הזה חשבתי שאכתוב במחברת וראיתי עם הזמן שאני לא באמת מצליחה להתמיד בהרגל החדש, עניין הכתיבה במחברת בפועל עיכב אותי. אז החלטתי להצמיד את יומן הכרת התודה להרגל ישן וקבוע שאני עושה לפני השינה והוא לכוון את השעון המעורר בטלפון. כך שכל ערב לפני השינה ורגע לפני שאני מכוונת שעון מעורר לבוקר שלמחרת, אני מסכמת לעצמי ביומן הטלפון חמישה דברים עליהם אני מוקירה תודה. וכך בעצם ההרגל נטמע! הצמדתי הרגל חדש לישן וזה תפס!

וכך אני גם ממליצה לכם, מצאו לכם הרגלים שאתם מקיימים במהלך היום והצמידו להם הרגלים קבועים, חדשים ומיטיבים!