את רוב היום שלנו אנחנו מבלים במשרד, מעבירים את הזמן בין מטלות במחשב, ישיבות צוות וארוחות צהריים קצרות עם קולגות. וכשיום עובר ועוד יום עובר, ההשפעה של שיגרה זו על הגוף והנפש יותר ויותר מורגשת.

מסתובבים עם כאבי צוואר ושכמות, תחושת עייפות ועומס, רצון להתנתק ולהישאב אל מסך הטלוויזיה בסופו של יום ארוך.  לאורך זמן השגרה הזו עלולה ליצור מחלות ממשיות ויש לשים לב לאפקט המצטבר שיש לאורח החיים בסביבת המשרד.

והנה משהו חיובי- את האפקט המצטבר הזה אפשר להפוך גם לטובתנו-  אם נכניס לחיינו שינויים קטנטנים ונהפוך אותם להרגלים קטנים, נוכל ליצור לעצמנו אורח חיים מיטיב, כזה בדיוק כמו שהיינו רוצים.

אז אספתי עבורכם חמישה רעיונות שתוכלו ליישם בקלות במהלך יום עבודה שיגרתי במשרד, ועשויים להיות הרגע הכי כייפי ומרומם ביום.

1# תחלצו נעליים- בשביל מה לחכות לסוף היום כדי לחלוץ נעליים ולחוש הקלה? רוב היום כף הרגל שלנו קבורה בתוך נעל, הדבר לוקח ממנה את החיוניות והתנועתיות שלה, וגם טווחים חשובים בקרסול (נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה עשיתם סקוואט עם עקבים על הרצפה!?). אל תתנו לכף הרגל שלכם להתנוון, ופשוט לכו במשרד יחפים. זה גם נעים יותר ובמיוחד מפעיל שרירים חשובים בכף הרגל שיתרמו ליציבות ולתנועתיות שלה.

2# דונ'ט טקסט- נק- אם אתם מורידים את הראש כדי להביט במסך הסמארטפון או המחשב גם אתם עושים טקסט- נק, כבר כתבתי על כך בעבר והנה קישור, אבל למי שלא שמע על התופעה וסובל מכאבי ראש, צוואר ושכמות, רוב הסיכויים שזה מגיע ממנח הראש מעל הצוואר. היו מודעים ושפרו את מיקום הטלפון ו/או מסך המחשב ביחס למבט, ולא להפך.

3# תרפו – התנוחה שאיתה מסיימים כל שיעור יוגה ואי אפשר בלעדיה, תנוחת המנוחה שתתן לכם מרץ לעוד כמה שעות במשרד. אפשר גם על כיסא ואפשר בשכיבה על הרצפה ב"Fun Room", קחו רגע ועצמו עיניים, תנו לכל חלק בגוף להתמסר לכוח הכבידה, תרפו לכמה דקות ואחריהן צרו תנועה רכה באצבעות ובבהונות, באזור הצוואר והפנים, קומו לאט וחזרו לשגרה רעננים.

4# תנשמו – עוד כלי מעולם היוגה שעשוי לתרום ביום עמוס במשרד הוא תרגילי נשימה, או בסנסקריט "פראנאימה" (פראנה= נשימה ו/או אנרגיית חיים, יאמה= להאריך). היוגים הקדומים גילו, והמדע מאשר, שנשימה ארוכה מייצרת מחשבה שקטה. ובמילים אחרות, ואם בא לכם להניח לרגע לעומס המחשבות, שבו בנחת על הכיסא והניחו אצבע על נחיר ימין, קחו 3 נשימות מנחיר שמאל בלבד, ולאחר מכן 3 נשימות מנחיר ימין בלבד. אפשרו לכל נשימה לצאת ולהיכנס לאט, זהו רק תרגיל אחד מני רבים, הנה קישור שייקח אתכם לעוד תרגילים.

5# אכלו בשקט- לפעמים ההפסקה היחידה שיש לנו במהלך יום עמוס היא ארוחת הצהריים, תעשו לכם הרגל ופעם בשבוע אכלו בשקט, שימו את הטלפון במצב טיסה, אפשר לאכול לבד ואפשר עם קולגה שישמח גם כן לנסות, כשכל אחד לעצמו. אתם תופתעו כמה האוכל יכול להיות מלא טעמים, משביע ומזין כשתאכלו בשקט. נסו להתמקד יותר ויותר בחוויית האכילה, תנו לכל החושים לפעול, ותאפשרו לעצמכם גם מנוחה מעיסוקים אחרים. אחרי שתנסו, ספרו לי איך היה.